...because a picture worth more than a thousand words...
Up | Down | Top | Bottom

Saturday, August 20, 2005

continued....

Antara cerita2 pengalaman tsunami…

  • Dina-masa tuh tgh gotong royong di skolah, lepas tuh, ader org jerit2 air laut dah kering, semua org pon kuar dr skolah nak tgk, tp tibe2 air naik tinggi sgt,dina dgn kwn pon lari, lari kuat2 masuk masjid, ramai sgt org kat masjid waktu tuh, mase tuh baju semua da koyak2, teringat mamak di rumah,bila da abes banjir, dina blk umah, cari bapak, jumpa dgn abang, abang bwk jumpa bapak, tp sampai skarang tak jumpa mamak, tak tahulah mamak di mana…
  • Makcik di suak timah-masa banjir tuh, air tinggi bangat, lebey tinggi dr pokok kelapa, dlm air tuh, semua ada, manusia, kerbau, anjing, pokok, zink, semualah..anak aku dgn suami waktu tuh, tah di mana pon enggak tahu, masa dlm air tuh, ade satu bende berpusing-pusing keliling aku, ingtkn ape, bila aku capai,Ya Tuhan, anak aku!..tuh ar, anak yg 2 taun tuh(mase tuh anaknya tgh main kat luar) die dah keras tp masih bernafas, aku angkat, pegang dia kuat2, dlm fikiran masa tuh, apa da jddgn suami aku?mase tuh hanya berdoa pd Tuhan mintak diselamatkan. Alhamdullillah, arus bwk kami ke stadium sana, ramai yg slamat di sana kerna di situ tinggi tempatnya…syukur pada Allah, anakku masih hidup sampai hari ini…
  • Ade jugak yg bgtau,ombak laut dtg dr 3 arah, kemudiannya bercantum di tgh2 manjadikan arus yg sgt deras, tp bila sampai di masjid, ombak laut seolah-olah terbelah, masjid tidak terusik sedikit pon,…Subhanallah…
  • Lagi satu cite menarik…cite psl 2 org yg duduk di atas ular kerna diorg sangka itu adalah pokok kayu, yg akhirnya bwk diorg ke tpt yg tinggi dan slamat…MasyaAllah….

0 Comments:

Post a Comment

<< Home